Genom hälvetets 7 brinnande äldar D1

DEL1
Som ni vet så råkade jag ju bli med häst, i konseptet Häst ingick förutom det uppenbara så som den faktiska hästen så ingick en stallhyresvärd och hela hänes familjen typ, En häst rädd vegan med närverna på utsidan och 2 vänner till henne, en bitsk tjej med  taggarna utåt och attityd, sist men inte en tjej med humor och ett ordförråd större än  hela norbåten (M). I början var allt jätte bra nästa som en dröm, men drömmen började ganska snart övergå till den värsta mardrömmen jag varit med om.
Jag började halka efter i skolan, en sambo som började klaga mer o mer på att jag aldrig är hemma. Dollars skador kom fram mer å mer för varje dag och visade sig allvarligare än vad jag först trodde. 
Det blev veterinärbesök på veterinärbesök. Och på detta så hade det inte blivit så mycket av allt det där fantastiska jag skulle fö uplleva, inga långa och mysig uteritt er  inte häller någon fantastisk frihetskänsla i hela kroppen när man dundrade fram på skogs stigar eller över en stor äng. Men det jag fick var ett helt hälvete som bara blev större o större. Min verklighet var 3 olika grupperingar som hade helt olika åsikter om hur saker skulle vara när det gällde hästar ridning och framförallt hur hästar ska skötas.
Och i mitten stod jag som förstagångs hästägare. Jag insåg ganska snart att jag inte kan rida för M eller för bruden med en hel del attityd och utstrålning 🤯
Båda red Westernridnig men på 2 helt skilda sätt båda hade övningen och metoder som var jättebra och funkade för oss. 
Båda hade oxå saker som inte fungerade för oss. En stor skillnad mellan dessa två var att den en gick och prata med diskutera o kompromissa, den andra gick det inte med hon hade rätt om allt och det var hennes sätt och sen fanns det fel sätt. 
Den försts känner inte den andra men tålererar inte att den andra (eller typ någon annan) är där och hjälper mig, den andra skiter i om jag har 1 "tränare" eller 10 stycken bara det känns bra så.
Men den en tänkte inte vara med om den andra skulle vara där.
På detta hade jag en tånårig som allt mer vistades i stallet, agerade som om att hon var lite bättre, hon gjorde det som föll henne in sen släppte hon det som hon hade för händer och gick. Den som fick skulden sen när det inte var mockat i padocen eller en hö påsse inte vara packad det var ju Jag... 

Kommentera här: